facebook

Propozycja na zdrowy bezmięsny obiad. Soczewica zawiera dużo białka, znajduje się w niej dość sporo wapnia, fosforu, magnezu, miedzi, cynku, żelaza oraz witamin z grupy B i witaminy C. Ziarno soczewicy zawiera mało substancji wzdymających, łatwo się gotuje i nie wymaga namaczania przed gotowaniem.

klopsiki_z_soczewicy_gotowe1

 

2 szklanki brązowej lub zielonej soczewicy  /  1 duża cebula  /  2 łodygi selera naciowego  /  20 dag pieczarek  /  2 marchewki  /  3 łyżki koncentratu pomidorowego  /  3 jajka  /  10 dag sera żółtego  /  1/2 szkl. bułki tartej  /  1/2 szkl orzechów włoskich  /  1 ząbek czosnku  /  tymianek  /  oregano  /  sól, pieprz  / olej

 

klopsiki_z_socz_gotowe2

Soczewicę opłukać i zalać 6 szkl wody, dodać 2 łyżeczki soli i zagotować. Gotować pod przykryciem ok. 25 min, aż soczewica będzie miękka, ale nie rozgotowana. Odcedzić i wystudzić.

Na patelni podsmażyć posiekaną cebulę, następnie dodać drobno posiekaną lub startą na dużych oczkach marchew i posiekany drobno seler, czosnek, zioła, doprawić solą i pieprzem i smażyć ok. 10 min, aż warzywa będą miękkie. Dodać koncentrat, a na koniec drobno pokrojone pieczarki. Dusić bez przykrycia, mieszając co jakiś czas, aż płyn odparuje. Odstawić do przestygnięcia.

W dużej misce wymieszać warzywa z soczewicą. Dodać starty ser, bułkę tartą, orzechy, wbić jajka i dokładnie wyrobić masę. Wstawić do lodówki na pół godziny.

Natłuścić blachę do pieczenia. Mokrymi dłońmi formować kule wielkości sporej mandarynki i układać na blasze. Piec w tem. 180 st. C przez ok. 30 min. Podawać na ciepło.

Dobrze też smakują jako burgery w bułce z dodatkami, trzeba je tylko formować jak kotleciki na płasko.

Categories: Jarskie

Leave a Reply



siedem + 5 =