facebook

Bardzo zdrowe krakersy pełne ziaren. Do pochrupania o dowolnej porze dnia, bez żadnych wyrzutów sumienia. W wersji bezglutenowej. Myślę, że zamiast płatków jaglanych można użyć owsianych górskich, ale nie próbowałam. Przepis z książki Swojsko (nawiasem mówiąc – mam jedną na sprzedaż za 20 zł).

 bezglutenowe_krakersy_gotowe1

1 szkl ziaren słonecznika  /  1/2 szklanki siemienia lnianego  /  1/3 szklanki pestek dyni  1/4 szklanki sezamu  1 i 1/2 szkl płatków jaglanych  2 łyżeczki soli  /  łyżka syropu klonowego lub słodu ryżowego/syropu z agawy  3 łyżki masła ghee lub oleju  1 i 1/2 szklanka wody  smak pomidorowo – paprykowy:  pół szkl suszonych pomidorów (nie z oleju!)  2 łyżki słodkiej papryki pół łyżeczki ostrej papryki smak rozmarynowy:  łyżeczka rozmarynu  /  1-2 ząbki czosnku  2 łyżki oliwy z oliwek

Suche składniki (poza dodatkami smakowymi) łączymy z mokrymi i odstawiamy na 2 godziny. Masę dzielimy na 2 części. Do połowy dodajemy jedne dodatki smakowe, do drugiej części drugie (możemy też pozostawić którąś część bez dodatków). Na dwóch blachach rozkładamy papier do pieczenia. Na każdą blachę wykładamy połowę ciasta. Nakładamy na nie drugi arkusz papieru i rozpłaszczamy ręką. Ciasto powinno rozejść się na całą blachę, a grubość nie powinna przekraczać 3 – 4 mm. Zdejmujemy wierzchnią warstwę papieru. Blachy wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 st. z termoobiegiem. Po 15 minutach wyciągamy i kółkiem do pizzy (lub nożem) kroimy na krakersy (prostokąty, trójkąty etc.). Wkładamy do piekarnika na kolejne 10 – 15 minut. Kiedy zaczną stawać się chrupkie, wyciągamy, obracamy o 180 st. i zdejmujemy spodnią warstwę papieru. Wkładamy jeszcze do piekarnika i podpiekamy, aż równo się zarumienią. Uważamy, aby ich nie przypalić.

bezglutenowe_krakersy_gotowe2

Categories: Przekąski

Leave a Reply



× 5 = dwadzieścia