facebook

Już przez dłuższy czas robię sobie taką jaglankę owsianą z owocami na śniadanie. Przepis znalazłam w książce Beaty Pawlikowskiej Moje zdrowe przepisy. Pani Beata gotuje wg Pięciu Przemian, i ta jaglanka też jest tak robiona. Ja nigdy owsianek nie lubiłam i nie jadałam, ale tu, z kaszą jaglaną, owocami i pestkami w ogóle nie czuć tego i jest smaczne. A na pewno bardzo zdrowe. A o to chodzi! Śniadanie to jest rozgrzewające i mocno odżywcze. Ja robię sobie z podwójnej lub potrójnej porcji i rano tylko odgrzewam, i jemy sobie tak 2 dni.

jaglanka_owsiana_gotowe1

Przepis na 1 porcję:

1 łyżka kaszy jaglanej  /  3 łyżki płatków owsianych  /  1 łyżka siemienia lnianego  /  owoce: truskawka lub kwaśne jabłko lub jagody lub maliny, porzeczki czy mandarynki  /    1 łyżka rodzynek  /  2 daktyle  1 suszona figa  /  1 łyżka pestek słonecznika  /  1 łyżka pestek dyni  1 goździk  /  szczypta imbiru  /  szczypta cynamonu  /  szczypta kurkumy

(O)Zagotować ok. pół szklanki wody w małym garnku.

(Z) Dodać opłukaną kaszę, siemię i cynamon. Wymieszać, gotować 1-2 min.

(M) Dodać goździk, imbir i płatki owsiane. Wymieszać, gotować 1-2 min.

(W) Dolać trochę zimnej wody. Wymieszać, gotować 1-2 min.

(D) Dodać pokrojone (mniejszych nie trzeba) owoce, wymieszać, gotować 1-2 min.

(O) Dodać kurkumę i dolać gorącej wody, tyle, żeby sięgała ok 1 cm ponad kaszę. Wymieszać, gotować 1-2 min.

(Z) Dodać pokrojone daktyle i figę, rodzynki, nasiona dyni i słonecznika. Wymieszać i gotować do miękkości – ok. 5-10 min, aż całość wchłonie wodę.

Smacznego i na zdrowie! :)

Categories: Śniadania / Kolacje

Leave a Reply



dziewięć − = 6