facebook

Sprawdź jak uszczuplić wigilijne dania tak, byśmy mogli dopiąć spodnie wstając od stołu.

 

Pierogi z kapustą i grzybami

Najbardziej kaloryczne jest w nich ciasto, sam farsz nie jest tuczący.

Użyj mąki żytniej razowej. Jest mniej kaloryczna i ma niższy indeks glikemiczny. Zrób jak najcieńsze ciasto, a przed podaniem nie odsmażaj pierogów, lecz podgrzej je w piekarniku.

Mniej o 86 kcal.

 

Sałatka jarzynowa

Majonez robi z niej prawdziwą bombę kaloryczną.

Zastąp majonez jogurtem. Jeśli wymieszasz go z ugotowanym żółtkiem i łyżką musztardy, prawie nie będzie czuć różnicy.

Mniej  o 100 kcal w porcji.

Źródło: http://www.interwellness.pl/dieta-w-swiet/
 

Śledzie

Same nie są tłuste, ale gubi je dodatek oleju.

Wybierz chudszy przepis.

 

Kluski z makiem

W większości przepisów na masę zaleca się mieszanie maku pół na pół z miodem.

Zastąp połowę miodu jogurtem. Aby masa była wystarczająco słodka, dodaj do niej 2-3 łyżeczki stewii w proszku.

Mniej o 125 kcal.

 

Karp smażony

Jedna z najtłustszych ryb plus panierka i olej to przepis na dietetyczną katastrofę.

Zastąp karpia szczupakiem. Dodatkowo możesz upiec rybę, zamiast ją smażyć. Jeśli jednak wolisz rybę z patelni, obtocz ją w samej mące – nie wchłonie tyle tłuszczu co bułka.

Mniej o 85 kcal w porcji.

 

Tutaj mój spis potraw na Wigilię i na Boże Narodzenie

Categories: Ciekawostki kulinarne

Leave a Reply



siedem × 5 =